maandag 10 juni 2019

Een lichtje nodig.

Deze week een cadeautje gemaakt voor iemand die een lichtje nodig heeft. Een persoonlijk lichtje. Eigenlijk is het niet 1 lichtje geworden, maar een verzameling lichtjes.

Dat cadeautje moet natuurlijk in een feestelijke verpakking. Door het inpakken met het zijdevloeipapier zie je niet gelijk wat er in het tasje zit. Je hebt een beetje geduld nodig bij het uitpakken :-)
Het labeltje "alsjeblieft" heb ik gemaakt van een rond sticker etiket, die ik op papier heb geplakt. Daarna een dun laagje roze acryl verf. Zo past het bij het roze papier.

Een eenvoudig bruin tasje heb ik beplakt met decoupage papier, old music. De distress collage medium lijmt het papier goed vast op het tasje én door een laagje op het papier beschermt het gelijk. Altijd handig één product voor verschillende doeleinden.

De Craftemotions spray in koningsblauw heb ik gebruikt voor wat kleur. En daar overheen met een stencil van Craftemotions en modelling paste de zeshoekjes. Met verdunde modelling paste en een kwast ook nog een beetje gespat.


Het heeft nu een beetje een spijkerbroek kleur. De broekzak stempel van Studio light past er goed bij, zeker gekleurd met distress oxide chipped sapphire, stormy sky en tumbled glass.

  

Met embossing poeder van Nuvo en embossing inkt de spijkertjes in het zakje laten opvallen.

Het zakje heb ik niet strak en plat geplakt, omdat anders de rietjes niet meer gingen passen. Zie je dat de rietjes in een passende kleur zijn geverfd met art acrylic verf? Ik moest wel even nadenken hoe ik de rietjes laat drogen, maar de oplossing staat in een beker voor mij; op de punt van een potlood.


De rozetten zijn gemaakt van Shimmer powder, smooth aquarelpapier 200 gram en een stans van Nellie Snellen. Ik ben er achter gekomen dat je papier moet gebruiken dat goed tegen water kan, maar niet te dik is. Je krijgt anders de rozetten niet mooi gevouwen.

 

 
De lichtletter is uitgesneden met mijn silhouette en de kleine lichtjes passen perfect.




Tot de volgende keer.


3 opmerkingen: