maandag 24 juni 2019

Fantasie doosje..


Leuk dat je een kijkje komt nemen op het Kimya-blog, waar je mijn allereerste echte blogpost mag bekijken.

Ik heb als basis een postdoosje gebruikt.
Wel op een andere manier dan de traditionele manier.
Het doosje moet op zijn kant staan met de deksel naar je toegedraaid, dat als je hem opent, de flap op tafel komt te liggen. 
Het geheel heb ik gepimpt met het papier van Stamperia, Fantasy.
Het is echt een geweldig blok met mooie kleuren, afbeeldingen en teksten!!

Op de voorkant van het doosje heb ik wat lagen designpapier geplakt.
Uit een laag een vierkantje gesneden en daarin een bolblister geplakt.
Een vlinder van Lemoncraft, wat glitters, kralen en pailletten onder de blister en het geheel is af. Een mooi schudgedeelte op de buitenkant.
Ik heb twee brede jute linten met foutsteekje als banner geknipt met daarop een jute vlinder en deze achter een stuk kaasdoek en wat bloemen gestoken en mijn buitenkant was af, ik vind hem geslaagd, wat vind jij ervan?


Hier close-up foto van de blister, leuk effect geeft dat hรจ!


Wanneer je het doosje opent, zie je het volgende..
Op de bodem, die bij mij nu de achterkant is, heb ik een bakje gemaakt van papier en daarop twee uitgeknipte eenhoorns geplakt.
In het bakje heb ik een zelfgemaakt albumpje met label gemaakt, maar nu eerst naar het boekje dat op de flap ligt. 



Op de voorkant van het boekje heb ik een stempel gebruikt uit de set van Marianne Design, Sparkle en Shine. Deze vond ik echt heel passend bij het papier.
Ik heb weer wat vlinders uitgeknipt van een vel van Lemoncraft, wat kaasdoek erachter en je hebt een mooie kaft. Ik heb het albumpje dichtgebonden met een lintje, zodat het niet openklapt.


Zo ziet het boekje eruit wanneer het opengeslagen is.
De basis is gemaakt van een kraft loonzakje en drie pergamijnzakjes.
Het loonzakje heb ik beplakt met designpapier. De pergamijnzakjes heb ik bestempeld met een stempel van Joy Crafts!, de Old Letter. Een boekenlegger van een lintje met daaraan een bloemenlintje, waarvan ik twee bloemetjes op elkaar heb geplakt, nog een paar vlindertjes erbij en het albumpje is klaar.



Aan de rechterkant heb ik de openingen van de zakjes gedaan, zodat er nog een label of kaartje in kan.


Deze kaartjes zitten in de zakjes. Ik heb een stukje designpapier gesneden, een paar van die mooie vlinders erbij, een stempel erop en je hebt een heel mooi kaartje. De geschulpte label heb ik geponst, een jute-touwtje erdoor en je krijgt een mooie vintage uitstraling. 


Zo, dan nu het mini-albumpje. 
Ik heb hiervoor een bruin loonzakje gepakt en deze wat korter gesneden. 
Ik heb van cardstock een 'diepe' enveloppe gemaakt met een envelop punch board van We R Memory Keepers, zodat ik er iets in kan stoppen.
Dit geheel heb ik op het loonzakje geplakt en dit heb ik in het bakje gestopt.

 

Als het albumpje eruit is, dan zie je dit, een mooie doilie, dat geeft net een beetje extra, vind je niet?


Hier is het zelfgemaakte albumpje met label. Het albumpje heb ik dicht gestrikt met een geweldig mooi kanten lintje.
 

Zo ziet de envelop eruit als hij open gevouwen is. Ik heb van een vensterzak een soort mini album gemaakt, ik heb wat gevouwen, geknipt en geplakt.
De zak heb ik dichtgebonden met een jute touwtje en een splitpen. 


Dit is de vensterzak wanneer hij opengevouwen is.
Van het onderste gedeelte heb ik een schudkaartje gemaakt en de bovenste is een mooie quote uit het papierblok.

Dit is een close-up van het bovenste gedeelte, de quote heb ik achter het venster geplakt op een stuk kaasdoek. 


Dit is het schudkaartje. Ik heb een stukje designpapier achter het venstertje geplakt met hierop nog een vlinder van Lemoncraft, daarin wat pailletten en dicht gebrand met mijn Fuse-tool van We R Memory Keepers. Ik zou zeggen, shake shake shake!


In het loonzakje heb ik een label gemaakt, hierop 'star' gestempeld en samen met een mooi lintje en een jute touwtje erom heen, is het helemaal af. 


Nou, dit was mijn eerste blogpost, wel spannend, maar ook erg leuk!
Ik hoop dat je het leuk vond!

Tot de volgende keer!
Liefs

4 opmerkingen: