donderdag 2 april 2020

Filefolder Fotomap


Hallo, wat leuk dat je weer even de tijd neemt om op het Kimyablog te komen kijken.

Vandaag ben ik weer aan de beurt om jullie een project te laten zien.
Als basis voor dit project heb ik gebruik gemaakt van een filefolder, ofwel een dossiermap.
Een hele uitdaging, want wat maak je met een dossiermap? 
Nou, gewoon, een fotoalbum natuurlijk.

Kijk maar even mee, hoe ik dat gedaan heb.


Ik heb het designpapier Midnight Garden van Prima Marketing gebruikt. 
Op de voorkant heb ik wat Scrapiniec elementen gebruikt. Je kunt ze met inkt of embossingpoeder bewerken, maar dit keer heb ik ze naturel gelaten.
Achter de tekst heb ik wat nieuwe jute band geplakt en een stukje fotostrip van Tim Holtz.
Verder nog wat jute en kraft bloemen en een stoffen hartje.
 Op de hoeken heb ik grote plakparels geplakt.


Dit zie je als je de map open doet.
Normaal gesproken sla je de dossiermap open en kun je daar je papieren in bewaren. 
Ik heb er met kraftpapier 2 flappen in gemaakt, en daar met papieren zakjes en loonzakjes weer extra flappen in gemaakt om ruimte voor foto's te creëren. 

 

Op de linkerkant heb ik een pocketgedeelte gemaakt met een vlakke papieren zak. ik heb het dichte gedeelte naar boven gevouwen en de zijkanten met tape vastgeplakt zodat je daar een foto in kunt steken. Er achter, schuif je in het zakje zelf weer wat eco labels. Verder weer wat Scrapiniec elementen en bloemen.


Op de voorkant van de voorste flap heb ik wat foto's geplakt en weer bloemen
 en Scrapiniec elementen.


Als je de voorste flap naar rechts open slaat, zie je de voorkant van de linker flap. 


Met allebei de flappen open, zie je de extra flapjes die ik heb gemaakt met de loonzakjes en de platte zakken. Ik heb magneetjes tussen de flappen gebruikt om ze dicht te houden. 


Als je de flapjes openslaat zitten daar weer foto's achter en ik heb her en der ook nog ruimte gelaten voor wat teksten of extra foto's.


De flappen aan de rechterkant zijn dubbel, dus loonzakjes over de vlakke zakken heen.
Hier heb ik weer gebruik gemaakt van dat mooie jute band en wat bloemen.


De flappen van de loonzakjes gaan naar rechts open en ook hier is weer extra ruimte voor teksten en eventueel foto's.


Dit is alweer de laatste pagina, ook hier weer de Scrapiniec elementen en de kraft en jute bloemen.

Het was weer super leuk om te doen en ik hoop dat jullie hem leuk vinden.

Liefs Yvonne.



2 opmerkingen: