maandag 5 december 2022

Oosterse kerst

Goedemorgen allemaal.

Leuk dat jullie weer op ons blog komen kijken. Vandaag is het Sinterklaas. Ik vier het zelf al jaren niet meer dus na Sinterklaas november ben ik gelijk overgestapt naar de kerstprojecten. Dit is het laatste blog van mij voor 2022 en ik heb voor jullie een Oosterse kerstlantaarn gemaakt met mijn favoriete zak. Weten jullie inmiddels welke zak dat is?.........ja, goed geraden, de blokbodem zak.

Ik wilde al heel lang een lantaarn maken maar natuurlijk wel Kimya proef dus ik ben met een blokbodem zak aan de slag gegaan. 

Ik heb de zak ongeveer in tweeën gedeeld en het onderste deel beplakt met papier van Maja Design. Omdat je door een lantaarn heen kan kijken heb ik aan de voorkant een raam uitgesneden en daar met een presentatie zakje een schudgedeelte gemaakt. Deze heb ik gevuld met rondjes gemaakt met een perforator van koperkleurig cardstock. Verder heb ik sterren gemaakt van zilver kleurig cardstock en vallende sterren van blauw glitter cardstock Hiervoor heb ik zo'n leuk gratis stansje van Gummiapan gebruikt die jullie misschien ook wel bij een bestelling hebben gekregen. Dit was best wel een gepriegel dus gelukkig kan je bij Kimya ook heel veel leuk kant en klaar schudmateriaal vinden.

De flappen aan de bovenkant heb ik naar binnen gevouwen en een ronding gegeven waardoor de lantaarn een oosters uiterlijk heeft gekregen. Op de flappen heb ik met blauw glitter cardstock repen van een halve centimeter geplakt. 


Om de flappen met elkaar te verbinden heb ik met de Crop-A-Dile Big Bite aan het uiteinde van elke flap een gaatje gemaakt en van onder naar boven een stuk zilver satijn koord geregen. Bovenop heb ik een lusje gemaakt zodat je de lantaarn ook op kan hangen. 

Aan het uiteinde van het koord heb ik een rond label vastgemaakt met daarop een sticker.

Omdat ik nog niet vond dat het een echte lantaarn was heb ik de blokbodem zak op een voetstuk gezet gemaakt van kraft cardstock. Deze heb ik aan de bovenkant ook weer beplakt met een stuk blauw glitter cardstock. Langs de rand van de zak heb ik zilver satijn koord geplakt.


Als laatste heb ik nog wat versiering aangebracht met de sneeuwster, de sneeuwster cirkel en de candy cane stansen van Gummipan. Voor wat extra bling heb ik nog diamanten plakparels her en der geplakt.

Ik heb van de lantaarn een cadeautje gemaakt met een kerstboompje en een notenkraker erin maar je kan er ook kleine lichtjes indoen.


Ik hoop dat jullie het weer een leuk project vinden. Als je Sinterklaas viert een hele fijne avond.
Verder wens ik jullie hele fijne feestdagen en een gezond 2023

Groetjes

Jolanda 








2 opmerkingen: