maandag 27 februari 2023

Het staat in de sterren geschreven.

Hoi allemaal, 

Een hele goedemorgen of middag of avond natuurlijk!
Hoe gaat het met jullie? 
Hier ben ik weer druk aan het freubelen geweest. Dit keer voor een verjaardag van mijn (knutsel)vriendin. Alles is zelf gemaakt, zelfs de ster 😁. Als basis voor de ster heb ik greyboard van Dutch Doobadoo en kraft karton gebruikt. Dit was een werkje joh, heb ik veel moeite mee gehad om alles goed recht en voornamelijk stabiel te krijgen. Het geheel heb ik bekleed met muziekvellen.
Het doosje is de onderkant van een luxe hard doosje in kraftkleur.
Het designpapier wat ik gebruikt heb is van Mintay, Grandma's Attic. Ik heb hier een los vel scrappapier bij gekocht en de plaatjes uitgeknipt.
Ik wilde er eerst een album in maken, maar dan zou hij te zwaar worden en steeds omvallen. Dat vond ik zonde, dus moest ik iets anders verzinnen en dit is het geworden.


Hier heb ik een flesje van 2 x 5cm en een flesje van 1,1 x 2.3cm gebruikt en daarin een stukje muziekvel gestopt. Erachter heb ik een stukje muziekvel opgerold en deze gestrikt met een stukje flaxkoord



Bovenin het midden zit een stans 'Happy Birthday' van Gummiapan met daarachter een bindertje met 'especially for you'. Daaronder zit een stoffen hartje, deze heb ik vintage gemaakt met inkt 'Vintage Photo' van Tim Holtz. In het rechterdeel van het doosje zit een 'oud  envelopje van Gummiapan, hier heb ik een minikaartje in gemaakt en deze kan dus ook open.
Hierop heb ik een satijnen strikje geplakt. Dan zie je nog een klein stukje van een boomstamschijfje, daarop zit een labeltje met een koordje en een bloemetje van Florella. Je ziet ook nog een stukje filmstrip op de rand van het doosje geplakt, echt superleuk spul vind ik dat. 



Het geheel heb ik zo ingepakt. Alles in kraft kleur gecombineerd met zwart en wit. Een zak met blokbodem met daaromheen gevouwen een stuk vloeipapier, een doily, wat papierwol, een etiket 'Er is er één jarig.. En dat ben jij' en dit geheel bijeen gehouden met een foldback klem.



Bij een verjaardag horen natuurlijk meer cadeautjes.
Sinds kort ben ik een beetje aan het 'spelen' met mijn plotter en ik heb een draagtas, genaamd Juca, gepimpt. 
Deze heb ik uiteraard ook 'Kimya-proof' ingepakt, een beetje hetzelfde idee als hierboven, alleen dan net anders. 
Hier heb ik weer een zak met blokbodem gebruikt en daaromheen gevouwen een doily, wat papierwol, een stukje zwart satijn lint, een etiket en dit geheel bijeen gehouden met een foldback klem.




Er zijn nog wat meer cadeautjes die ik leuk ingepakt heb, al zeg ik het zelf. 
Ik heb 3 zakjes in verschillende maten en uitvoeringen gebruikt. Newspaper, deze heb ik gepimpt met een zwart satijnen lint en een etiket 'Let's Celebrate'. De zak met schuine streep heb ik met flaxkoord, papierwol en een etiket met 'Hiep hiep hoera' mooier gemaakt en het zwarte zakje heb ik wederom met flaxkoord en een etiket met 'Geniet ervan' opgeleukt.



Wat mij betreft is deze 'missie' geslaagd, volgens mij viel het bij mijn vriendin ook in de smaak! Wat vind jij er van? 

Tot de volgende..!

Liefs,

1 opmerking: