maandag 1 mei 2023

Vakantiekriebels

 Goedemorgen allemaal,

Vandaag weer een nieuw blog van mij.  Leuk dat jullie weer komen kijken. Doordat toch af en toe de zon schijnt en dat zo heerlijk warm voelt kreeg ik echt zin in de zomer en dus in vakantie. Geluksvogel dat ik ben, stond er het afgelopen weekend een tripje naar België gepland en dat was heerlijk, dus ja, het kriebelt volop. Op naar het volgende reisje.

Met dit zomerse gevoel in mijn hoofd maakte ik een vakantie cadeautasje met onderin een boekje om wat foto's in te plakken en herinneringen op te schrijven. 
Natuurlijk kan dat boekje ook vervangen worden voor een klein cadeautje of wat lekkers.

Als basis heb ik een kraft tasje met hengsel gebruikt waar ik onderin een stukje uit de voorkant heb gesneden om ruimte te maken voor het boekje.

Van kraft cardstock maakte ik een klein doosje met een klepje aan de voorkant. De bovenkant maakte ik van 2 lagen cardstock om wat extra stevigheid te creëren zodat je er iets op kan zetten. Deze heb ik in de opening van het tasje vastgeplakt. 

Het tasje heb ik beplakt met papier van Mintay Berrylicious. Prachtig papier met een zomers tintje.
Aan de bovenkant wilde ik het tasje ook graag dicht hebben dus ik heb het voorste hengsel eruit gehaald om ruimte te maken voor een klep van cardstock.
Ik vind een Japanse sluiting erg leuk en uit cardstock heb ik met een cirkelpons 2 cirkels geponst en vastgemaakt op de klep en het tasje met een splitpen. Met een stukje hempcord heb ik de cirkels verbonden.

Het onderste klepje heeft een magneetsluiting en de buitenkant heb ik versierd met een stuk van het hengsel wat ik uit het tasje heb gehaald en wat plaatjes van het knipvel wat bij het papier zit.

Aan de achterkant maakte ik een label vast aan het hengsel. Ik vind dat een label altijd bij een cadeauverpakking hoort. Bij het papier zitten 2 vellen met prachtige labels om uit te knippen. Aan de voorkant een afbeelding en aan de achterkant ruimte om iets op te schrijven.
Deze labels zijn vierkant maar met een hoekpons maakte ik van de bovenkant een labelvorm. Gaatje gemaakt met de Crop-A-Dile big bite en met een stukje hempcord heb ik hem vastgeknoopt.

Op de achterkant van het label heb ik een sticker met fijne vakantie geplakt. Deze heb ik op een stukje cardstock geplakt, uitgeknipt en met een stukje foamtape bevestigd.

Achter het onderste klepje zit het boekje. Deze heb ik gemaakt van 2 penseelzakken.

De sluiting heb ik gemaakt van 2 labels en gesloten met een stuk witte seambinding.
Het is een soort van harmonicaboekje geworden, ik krijg dat niet goed op de foto omdat het te groot is, dus hieronder zie je hoe de pagina's zijn geworden. Het boekje gaat eerst vanaf de voorkant open naar de linkerkant en daarna vanaf de achterkant naar rechts.

Op deze pagina heb ik ook nog een loonzakje in de vouw geplakt en daar heb ik hetzelfde label ingedaan als waarmee ik de sluiting heb gemaakt.
Het stukje seambinding heb ik met een nietje vastgemaakt aan het label.


Op deze pagina's heb ik met een stukje designpapier pockets gemaakt aan de onderkant zodat er extra ruimte ontstaat voor nog meer labels.


Ook hier heb ik weer een extra pocket gemaakt met een stukje designpapier.


Dit is de achterkant. De labels van de sluiting zitten onder het Designpapier.

Dit was het weer voor deze keer. Bedankt voor het kijken op ons blog en tot de volgende keer.

Fijne dag,

Groetjes,
Jolanda 












3 opmerkingen: