maandag 13 november 2023

Hello little girl

 

 Goedemorgen allemaal,

Leuk dat jullie weer de tijd nemen om op ons blog te kijken. Vandaag mag ik, Jolanda weer laten zien wat ik bedacht heb en misschien hebben jullie het al geraden bij het zien van de titel. Voor de 2e keer dit jaar is er een meisje in onze familie geboren en traditiegetrouw heb ik voor haar een album gemaakt. 

Ik heb het mooie papier van Craft O' Clock gebruikt, Hello little girl. Ik heb het 20,3x20,3 cm paperpad gebruikt maar ook het 15,2x15,2 cm paperpad.
De kaft van het album heb ik gemaakt van een suikerzak, die ik heb aangepast op de maten die ik nodig had.
De sluiting heb ik simpel gehouden en gemaakt van een mooi stuk lint

Op de rug van het boekje heb ik Liselot gemaakt met de hoofdletter stans en de  kleine letter stans van CraftEmotions. Super handig vind ik deze. 

In het album heb ik 12 pockets gemaakt van vlakke zakken. Aan de rechterkant van het album heb ik een flap gemaakt van een kleinere maat vlakke zak. Hierop heb ik een kaartje uit de junk journal set geplakt waarop de geboortegegevens kunnen worden geschreven.
Op de linkerkant heb ik een pocket geplakt die in dezelfde set zit.

In de pockets heb ik een iets bijgesneden 15,2x15,2 vel gebruikt waarop ik het cijfer voor de maand heb geplakt. Het ronde label komt uit de digi label set en heb ik uitgeponst met een geschulpte cirkelpons.
Deze cirkels heb ik aangepast aan de afbeelding op het papier geplakt, ze lopen dus niet van boven naar beneden of op één lijn. Hierdoor creëer je een speels effect en daar hou ik wel van.
Voor verder versiering heb ik ook nog de extra set gebruikt.
Het leuke aan het papier van Craft O' Clock vind ik dat er zoveel extra sets bij de papierlijnen zijn waardoor je zoveel mogelijkheden hebt.

Op onderstaande foto's zie je hoe de bladzijden eruit zien.




Aan de labels heb ik een stukje jute touw gebonden.





Hier heb ik kleine pockets gemaakt van de ronde labels. Daar kan bijvoorbeeld een stukje journaling op.



De laatste bladzijde heb wat groter gemaakt voor extra foto's vanwege haar 1e verjaardag. Ik heb een uitklap gedeelte gemaakt van een vlakke zak met een kalender erop.

Met een klein stempeltje heb ik de datum omcirkeld.


Aan de rechterkant heb ik ook nog een extra klapgedeelte gemaakt van een vlakke zak.

Bij het album heb ik het restant van de extra set gedaan zodat er bij de foto's die erin komen ook nog plaatjes kunnen worden geplakt.

Ik hoop dat jullie het weer leuk vinden wat ik heb gemaakt. Volgend jaar mei wordt er nogmaals een meisje geboren dus mijn hersenen draaien alweer op volle toeren voor het volgende album.

Bedankt voor het kijken en een hele fijne dag.

Groetjes,
Jolanda 

















 

4 opmerkingen:

  1. Wat heb je er weer een feestelijk album van gemaakt, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hij is echt super mooi leuk idee hoe je deze heb gemaakt ik ben ideeen aan op doen voor album voor mijn eerste klein kind

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel. Geweldig leuk om een album te maken voor je eerste kleinkind.

    BeantwoordenVerwijderen