maandag 6 november 2023

Doosje met 4 kerstkaarten

Goedemorgen dames en misschien ook heren,

Zijn jullie ook zo klaar met al die regen? Ik ben het helemaal beu, maar één voordeel... het is wel knutselweer en ik ben alvast in kerstsfeer.

Hieronder laat ik een doosje met vier kerstkaarten zien. Leuk om cadeau te geven. Nu heb ik er kerstkaarten in gedaan, maar je kunt ook zo'n doosje met verjaardagskaarten o.i.d maken natuurlijk of je doet er een klein cadeautje in. 

Ik ben begonnen om een doosje te maken waar een standaard maat kaart in past. Hierbij heb ik het grote paperpad van Mintay White Christmas gebruikt. De basis van de versiering zijn de die-cuts in combinatie met een paar bladeren, witte bloemetjestakjes en een curly pin.




De postzegels heb ik uitgestanst van een stukje kraft en een restje designpapier en bestempeld met een mini stempeltje.


Ik vond de basis een beetje kaal, dus heb ik daar nog de toepasselijke december stempel gebruikt.
 

De besjes en bloemen heb ik voorzien van druppeltjes glitter, dat geeft zo'n mooi effect vind ik. Het doosje sluit met een sticker en een klittenbandje.


Bij onderstaande kaarten heb ik als basis een bruin zakje genomen. Een stukje lint met twee belletjes op een stukje designpapier geplakt. Het spiegel stansje heb ik over het vogeltje geplakt, zo is het net een schilderijtje. 


De muis heb ik op rood cardstock geplakt. Dat heb ik eerst bewerkt met structuurpasta en een stencil, zodat je "sneeuw" ziet. De schattige muisjes en de stempel van Gummiapan maken het kaartzakje af.


De achtergrond van onderstaande kaart heb ik met drie kleuren inkt gemaakt. De kaart even laten drogen en gestempeld met deze achtergrond stempel en nog iets bewerkt met een gouden stift. De kerstbal heb ik twee keer uit goud papier gestanst en er vellum achtergeplakt. Wat foamtape erachter en met een gouddraadje heb ik de kerstballen opgeplakt. Nog die leuke cijfers 25 erbij geplakt en klaar is deze kerstkaart.
 

De laatste kaart is een leuk model, deze kwam ik tegen op internet. Het marktkraampje maakte ik in een kerstuitvoering, je waant je meteen op een kerstmarkt 🤣.
Ik plakte weer wat stukjes papier uit het paperpad en maakte steentjes met inkt en een stencil. Op de kraam heb ik nog wat plaatjes uit de die-cut set geplakt en er een mini flesje gevuld met een beetje schudmateriaal opgezet. Aan het bovenste gedeelte van de marktkraam heb ik de schattige kerstbelletjes gehangen. De kerstboom staat voor de kraam.



Zoals ik al eerder aangaf, past er ook een klein cadeautje in het doosje, hieronder zie je een verpakking met handcrème van Rituals. 

  


Dit was mijn blog weer, hoe vonden jullie het? Laat gerust een reactie achter. Tot de volgende keer!

Groetjes Fredy 

4 opmerkingen: