maandag 4 december 2023

Kerstalbum / banner en tasje

Goedemorgen allemaal,
 
Deze week is het mijn beurt om een project te plaatsen die ik gemaakt heb. Het is mijn eerste project dat ik deel als designteam lid en ik ben best wel een beetje zenuwachtig. Ik wist niet goed wat ik wilde delen met jullie omdat ik overliep met ideeen voor de blog. Tot ik zag dat ik op 4 december mijn blog mocht plaatsen. Toen wist ik dat het alleen maar een kerstproject kon worden. Hiervoor ik gebruik gemaakt van kerst papier van Simple stories. Deze lijn en dit formaat van Simple Stories is perfect voor deze  kerstcreatie.


Het project dat ik gemaakt is een banner/minialbum. Voor de slinger heb ik vijf vlakke bruine zakken gebruikt van 13 bij 19 cm. Van de opening heb ik een stukje afgesneden zodat de voor en achterkant gelijk zijn. 


Daarna heb ik de zijkanten opengesneden. De voorkant heb ik beplakt met designpapier. En wanneer je het zakje openklapt heb ik de onderkant ook beplakt met designpapier. In de vouw heb ik rood en wit touw geplakt, zodat je een slinger krijgt. 


Daarna heb ik de voorkant versierd met pockets en tags. De kerstman heb ik uitgeknipt uit een design vel en met foamtape opgeplakt. De kerstboom en letters heb ik versierd met Versamark en embossingpoeder zodat het glinstert. 


 Aan de binnenkant van de slinger kan je vijf foto’s plakken. En op tags aan de voorkant kunnen ook foto’s. Als je de slinger niet wilt ophangen kan je op elkaar vouwen en er een bellyband om heen doen. 


Deze heb ik gemaakt van een bruine penseel zak. Deze heb ik in de lengte in drieën gevouwen en hier vervolgens wit en rood lint opgeplakt. De bellyband zit aan de achterkant vast met klittenband. Voor het albumpje heb ik een tas versierd om hem in te bewaren. 




Zo wordt het ook meteen een leuk kadootje om weg te geven. De tas dat ik gebruikt heb is een tasje van 14 bij 19, deze is versierd met het designpapier en kleine tags voor een naam op te zetten of zoals ik gedaan heb, de datum. 

 




Ik heb veel plezier gehad met het maken van dit albumpje. En zal ik een geheimpje verklappen. Ik vond knutselen met kerstmateriaal nooit leuk. 

Maar nu zeker wel!!

 

Tot de volgende keer.

Groetjes Melanie.


2 opmerkingen: