maandag 5 februari 2024

Let the planning begin

 

 Hallo allemaal.

 

Het is alweer heel wat jaren geleden dat ik met het scrapvirus werd besmet. In die tijd heb ik nog wel eens een aantal scrap agenda’s gekocht. Die hoefde je alleen maar in te vullen en wat leuk te versieren.

Dat heb ik best een flink aantal jaren gedaan. Super leuk!

Nu heb je de planners, maar daar zit wel heel veel verschil in. Ze zijn vaak “kant en klaar”, waarin je van alles zelf kan versieren, maar er zijn nu ook allerlei stansen om het zelf te doen.

Ik ben dit keer aan de slag gegaan om een planner te maken, puur vanaf de basis. Ik hou van boeken en ze te maken. Daar heb ik ook ooit cursussen in gevolgd.

Dus ben ik met de basis aan de slag gegaan van grijsboard en boekbinderslinnen. Daarin zit een bindring van 6 ringen. Daar passen de planner stansen van ECD prima op. De sluiting heb ik asymmetrisch gemaakt met een mooie bronzen sluiting.

Als basispapier, aan de binnenkant, heb ik de mooie lijn van Craft O’Clock Lovely When you read gebruikt. Links aan de binnenkant heb ik met een penseelzakje en een klein zakje een pocket gemaakt.

Voor de 1e pagina heb ik gebruikt gemaakt van de Post Stamp en de Alphabet Tabs van Elisabeth Craft Design.

Bij de 2e en 3e pagina heb ik zelf de kleine flapjes op maat gesneden.

Bij de 4e en 5e pagina heb ik het papier gebruikt van Mintay Apple Season en de stans van Elisabeth Craft Design Kitchen Planner. Daartussen zit nog een kleine pocket waar een paar foto’s in kunnen.

Bij de 6e en 7e pagina heb ik de papierlijn van Craft O’Clock Winter Morning gebruikt met de Sentiment Strips en Reinforcements van Elisabeth Craft Design en thee en biscuit van Gummiapan.

Tot slot aan de binnenkant heb ik een 3 tal zakjes gebruikt, op maat gesneden en daarin een aantal labels gedaan. Op deze labels kan ik dan noteren welke boeken ik dit jaar heb gelezen, aangezien ik een challenge met mezelf heb om 65 boeken te lezen. Dus ik heb nog heel veel te gaan.

Verder heb ik nog wat dingen uit mijn eigen stash gebruikt, zo ook de kroontjespen. Die is van eigen maaksel. 

Ik hoop dat jullie mijn planner leuk vinden en het ook zelf aandurven om vanuit de basis een planner te gaan maken. Wij hebben genoeg materialen voor jullie om daarmee iets moois te kunnen maken.

Lieve creatieve groetjes en tot de volgende keer. 

Ineke
















































2 opmerkingen: