maandag 12 februari 2024

Twee enveloppen albums in een doosje

 Hallo creatievelingen,

 Vandaag is het weer mijn beurt om een jullie te laten zien wat ik gemaakt hebt. Het is een doosje geworden met twee albums erin. Voor het bekleden heb ik twee totaal verschillende lijnen designpapier van Craft o’ Clock gebruikt: het mooie roze en groene Felicia gebruikt en het stoere Mists of Toolbox Town papier. Ik heb even getwijfeld of dit wel samen zou gaan, maar gaandeweg is het een mooi geheel geworden vind ik zelf.

 


Het doosje is gemaakt van een blokzak van 13x25  Deze heb ik helemaal uitgevouwen en de zijkanten heb ik op de naad ingeknipt. Daarna heb ik de bodem dubbelgevouwen naar buiten zodat er een scharnier ontstaat. De bodem heb ik vervolgens met kraft kleurige washitape verstevigd. Dit was voor ik het handige papier tape van Kimya had ontdekt, dat is perfect hiervoor. Die binnenkant is verder verstevigd met Kraftkarton. Van Kraftkarton heb ik ook de vakken binnenin gemaakt. 







De versiering op de zijkant heb ik uitgeknipt uit het papier en de extra special set Mists of toolbox town Flowers en Felicia Flowers.

Voor het sluiten van het doosje heb ik gekozen voor een grote bronzen sluiting.



 In het doosje zitten twee albums die gemaakt zijn van allerlei zakjes, envelopjes, tags en cardstock. Het album is ongeveer 22,5 bij 12,5 centimeter. Voor het inbinden heb ik de Zutter gebruikt met Owire rings Antique Brass, ik heb zeven lussen gebruikt. 




 Hieronder staan een aantal links naar zakjes, enveloppen en tags die ik voor de albums heb gebruikt.

 Envelop kraft japanse sluiting 

Labels zalm Bruin 55*110 mm 

Labels zalmbruin 80x160 mm

 Kraft envelop12x12 cm bruin 

Loonzak kraft 65*105 mm 

Loonzak kraft 95x145 mm 

Zaken bruin 10x15 cm papier vlak

Zakken bruin 11x6x20,5 cm Blokbodem

 

De pagina's in het album heb ik van klein naar groot liggen als een trap. De twee albums zijn in spiegelbeeld gemaakt. Het ene album is versierd met alleen maar het Felicia papier en het andere album is alleen versierd met het Toolbox Town papier. 




Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, ik help je graag 

 

Groetjes Melanie

1 opmerking: