woensdag 29 maart 2017

Paas-traktaties


Wat kan je leuke paas traktaties maken van Kimya zakjes en doosjes !

Ik heb er een paar gemaakt en het is zo simpel om te maken....misschien ook wel leuk met kinderen !


Hieronder heb ik een zak met blokbodem gebruikt. Je stopt er eerst wat paaseitjes in ( niet allemaal zelf opeten !!) dan blijft hij wat makkelijker staan als je er mee werkt. En knip dan van bovenaf een punt er uit. Ongeveer net boven de helft, misschien iets meer, maar dat kan altijd achteraf nog.
Pak dan een leuk lint, touw of wat ik heb gebruikt, wit waxcord. En maak er een strik omheen....zo krijg je gelijk twee oren. Ik heb er dan nog een tekst bij gehangen, tekst kan je natuurlijk zelf verzinnen. Dan als laatste een konijnenstaartje....dit is een pompon.


Voor dit konijn heb ik een witte blokzak genomen....ook voor paaseitjes, of een chocoladepaashaas of misschien een klein kadootje......
Ik heb met een rondjes- pons twee witte en twee zwarte rondjes geponst...dit werden de ogen . Je kan ook wiebeloogjes nemen.
Dan heb ik van een hartjes- stans een neusje gestanst en hierachter bloemenstampertjes gebruikt als snorharen . Dan heb ik van jute lint ( met ijzerdraad) de oren gemaakt. Vastgeplakt aan de voorkant van het konijn, en om èèn van de oren een strik gemaakt . En aan de achterkant een labeltje met een stukje van een rietje .


En hier heb ik een kleine fruitzak  tot 'envelop' gemaakt. Op het zakje heb ik in de onderste hoeken een stukje van een doily geplakt. Opplakken en afknippen precies langs de rand...simpeler kan haast niet. En eromheen heb ik een band gemaakt, Even opmeten, aan de achterkant vastplakken en je kan hem om het zakje schuiven .Ik heb die van mij nog met een randpons bewerkt. Op de voorkant heb ik een stickertje met stippeltjes geplakt en daarop weer een haasje. Ook hier een label met zelfgeschreven tekst gehangen.



En last but not least.......een lief konijnendoosje.....

Ik heb de mal van Dutchdoobadoo gebruikt....natrekken, uitknippen en dichtvouwen ( misschien eerst er iets in stoppen) en daarna met een lintje een strikje maken welke je door het gaatje vast kan maken. Ik heb met een ovale stans de voeten en de oren gemaakt. En met een kleine ronde pons het neusje /de wangen. Welke ik nog bewerkt heb met wat distress- inkt voor het blozende gevoel. En met een piepklein bloemetje het neusje gemaakt. En dan kan je met een zwarte stift de oogjes en de snorharen erop tekenen. 


                                                En natuurlijk ook hier weer een kontje gemaakt.....


Ik hoop dat jullie het leuk vinden en dat ik jullie geinspireerd heb.....laat vooral je creaties zien op de Kimya-site ! Ik ben wel benieuwd....


                      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten