woensdag 27 december 2017

Terugblik 2017 door het Kimya Team!



Het jaar 2017 loopt alweer bijna ten einde en  voor Kimya was het weer een enerverend en geweldig jaar.
We willen met het hele team nog 1 keer terugblikken op dit jaar.
 Een ieder van ons heeft dat weer anders  ervaren dus  daarom lijkt het ons leuk onze gedachten hierover met jullie te delen.

Femke
Lieve mensen, lezers en fans

Ik ben zeker niet blind voor de ellende op de wereld en verdriet ook dicht bij huis. Wou dat ik het veranderen kon! Ik had dit jaar juist geluk en kwam dat kwam door lieve mensen om me heen. Gelijk maar even afkloppen. Hoe bevoorrecht kun je zijn?

Mijn twee pubers van 12, bijna 13,  en 17 zijn dit jaar lekker dan eindelijk gaan puberen, de een neemt de ander nog even mee in de reis van puberen. Daardoor is het thuis niet altijd even gezellig maar gelukkig zijn er mensen die willen luisteren naar mijn peanuts ellende. Aan de andere kant, ze zijn super gezond, gezellig als ze alleen met mij zijn Glimlach, ik mag ze knuffelen en troosten  en op school loopt het als een stoomtrein, ik weet nu al dat er eentje met vlag en wimpel van de Havo af komt, in mei vieren wij dus groot feest!,

Mijn familie is gelukkig ook bespaard gebleven van ellende, mijn ouders zijn nog volop in actie en staan ondanks hun drukke leven altijd klaar voor de gezinnen van mij, mijn zus en mijn broer. Ze genieten wanneer wij met alle 10 de kleinkinderen bij elkaar zijn, druk zeker maar ook enorm gezellig! Wat fijn dat ze er nog zijn! Hou van jullie! xx. Mijn vriendinnen Tiets en Elleke, dank je wel voor jullie fantastische steun en jullie luisterend oor, ik hou van jullie!

Wat bracht 2017 nog meer? Zakelijk niet wat ik in gedachten had, ik heb er dit jaar hard voor moeten vechten, administratie uit handen moeten geven, dat is wel superfijn Glimlach,  om zelf meer tijd over te houden om te investeren in de toekomst. Helaas dit jaar geen stabiel jaar in personeel en ook onze webwinkel staat onder vuur omdat de organisatie daarvan niet perfect is. Maar ook zeker positieve dingen, de beurzen in het land die fantastisch zijn, waar we zo warm zijn ontvangen, de Kimya doe dagen waarbij we een fantastisch feest maken en de Tietsdagen waar we fantastisch lieve mensen ontmoeten. Aan onze fans ligt het zeker niet! Ik zal je vertellen dat ik dat eigenlijk veel vaker wil doen en respect heb voor de winkels die dit bijna wekelijks doen, wat een werk! Gelukkig (of jammer genoeg) loopt onze webwinkel zo goed dat we dat niet kunnen, maar wat is het fijn om mensen in real live te zien, te knuffelen en te adviseren.

Ons design team heeft ook een aantal wisselingen ondergaan die super zijn geweest, Anja en Monique voelen zich helemaal thuis passen volledig in het team en we kijken naar de toekomst met een grote glimlach. Fantastisch hoe alle meiden zich inzetten voor Kimya, mijn dank is enorm groot!

De laatste week gaat in, ik hoop op een mooi uiteinde als kers op de taart en dat 2018 voor iedereen mag brengen wat 2017 voor mij heeft gebracht. Een jaar waarin je gewoon gezond en heel gelukkig bent. Dit jaar het voornemen om meer te investeren in mijzelf en mijn vrienden en vriendinnen, wat heb ik die gemist afgelopen jaar!

Ik wens iedereen fijne dagen en een gezond, gezellig, gelukkig creatief 2018.


Femke
******************************************************

Tiets
En dan is 2017  bijna voorbij....een jaar die ik het liefst zou willen uitwissen..weg ermee.... Een heel heftig jaar voor mij en mijn gezin en nog... We zaten in een rollercoaster waar geen einde aan kwam... en nog steeds rolt hij door... Dit jaar is na veel onderzoek, pijn en onzekerheid  gebleken dat ik
 A Typische aangezichtspijn heb...  Ik zal de details jullie besparen maar  wel dat ik hoop dat nooit iemand van jullie dit krijgt.. Het is echt een hel waar je in zit met geen uitzicht op dat het ooit goed komt... In augustus toch een zware operatie ondergaan( Jannetta operatie) die dus achteraf voor niks is geweest. Veel ellende van gehad en nu na 4 maanden krabbel ik weer een beetje op van die operatie. Wat de toekomst brengt?? Ik weet het echt niet...  we gaan door met onderzoeken en pillen en pijn houden ben ik bang...

Gelukkig had ik mijn werk en ondanks alles wilde ik dat gewoon blijven doen... Voor mij de  ontspanning om even te vergeten..  Want je hebt met een 'onzichtbare ziekte' niet alleen te maken met de pijn maar ook veel onbegrip van mensen om je heen.. ze zien niet dat je ziek bent en dus stel je je aan of zit het tussen je oren etcetc... dat is nog het moeilijkste van alles denk ik.
Gelukkig was er al het begrip binnen het team en heb ik daar veel steun van mogen ontvangen.
Ik wil vooral Karel en Femke in het bijzonder noemen want zonder hun was ik er niet doorheen gekomen...Love you till the moon and back!!

De Kimya trein dendert gewoon door en ik geniet daar zo van, misschien nu wel meer als in mijn eerste jaar bij Kimya..

Ook het oppassen op onze Lily kon een tijd lang niet... ik denk dat ik dat nog het ergste van alles vond...  Inmiddels probeer ik het wel weer een half dagje en daar geniet ik weer zo van!

Het was ook een jaar van moeilijke knopen doorhakken..  Nooit fijn maar nodig om stress te voorkomen en door te kunnen gaan.  En als dan na een tijdje blijkt dat  het goed is geweest, weet je dat je op de goede weg zit ...

Helaas voor mij heb ik afgelopen jaar geen beurzen kunnen draaien , maar heb wel mijn best gedaan om aanwezig te zijn bij de Kimya Doedagen.  Zo gezellig  om met zovelen te genieten van  een gezamelijke hobby!

Ook de DT dag was weer zo fijn! Ik ben ook super trots op iedereen in het team.. Ze maken zoveel geweldige projecten ..een inspiratie bron voor zoveel mensen...

En ja dan 2018.... geen idee wat het gaat brengen , ik hoop wat werk betreft natuurlijk een knallend jaar, waarin we weer veel mooie dingen gaan maken en mooie momenten zullen beleven..
Ik wens iedereen dan ook een geweldig mooi 2018 toe, een goede gezondheid en veel liefde!

Liefs Tiets xx
Het mooiste project wat ik dit jaar gemaakt heb vind ik toch wel de letterbak gemaakt van diverse maten doosjes:



************************************

Christa
Hoi allemaal,
Wat een creatief jaar was het weer.
En wat vliegen de maanden snel voorbij, geef mij maar weer de lente hihi, ook al heeft de winter ook zijn eigen charme.

Zelf heb ik in het begin van 2017 weinig creatiefs gedaan, na een val van de trap 25 dec 2016, tijdens mijn werk scheurde ik mijn enkelbanden , ik kan je vertellen de mood om te knutselen was weg .
Met Jolanda en Tiets naar Arkel gereden voor de 1e Doedag ook spannend want ligt er sneeuw of niet , de reis was goed verlopen , we kletsen zoveel dat die bijna 2,5 uur zo voorbij is  , we hebben ook een top chauffeuse .

Samen met Sandra tijdens de 1e doedag in januari een demo gegeven , wat was dat super leuk vond best wel spannend om te doen, ik kon rustig blijven zitten en minimaal mijn voet belasten.

En in september een wel heuse workshop gegeven , met het leuke idee van Sandra het herfstboekje, had toch een beetje de zenuwen om de workshop te geven , maar al met al was het een geslaagde dag.

Het shoppen is ook natuurlijk altijd leuk samen met mijn dt collegas dingen bekijken of in elkaars mandje snuffelen en dan is het van heyy wat leuk waar ligt dit en dat, hilarisch
En ik kan niet wachten tot de volgende de Doedag dan komt er iets uit mijn hand vandaan ;)
En na een Doedag of DTdag uit eten bij Kees, altijd gezellig.

Mijn leukste project denk ik toch de chenille spinnen , deze had ik speciaal gemaakt met gluten vrije lollies voor de kindertjes uit mijn zoons klasje, en ze waren super geslaagd de spinnen .


Ik wens iedereen hele fijne kerstdagen toe en een gezond nieuw knutsel jaar toe
XX Christa
*************************************

Sandra

Weer een jaar voorbij en ook voor mij een jaar met ups en downs.
Allebei de Doedagen waren top, de eerste in Januari was natuurlijk ontzettend spannend maar zeer geslaagd en de tweede was met alle verbeteringen die we na de eerste dag hadden doorgevoerd misschien nog wel meer geslaagd, ik kijk alweer uit naar de volgende dag in Januari 2018 het blijft een genot om zo vele van jullie te mogen leren kennen en mee te nemen in wat wij leuk vinden!!
Afgelopen jaar ook weer de 2 Den Bosch beurzen mee gedraaid, de eerste in April nog samen  met Tiets in een B&B super gezellig en ontzettend veel plezier gehad, de tweede in september bij Femke thuis gelogeerd omdat Tiets geopereerd was, ook erg gezellig en erg hard gewerkt!!

De meiden van Kimya, tis toch een soort tweede familie die ik bijna iedere dag wel even via de chat spreek, lief en leed wordt gedeeld en dat maakt de groep misschien nog wel hechter ook als je er eens even niet bent of geen zin  hebt tis altijd oké, ik kan eigenlijk wel zeggen dat ik niet meer zonder deze meiden kan!!

Maar 2017 is voor mijn gezin toch een zeer verdrietig jaar , mijn lieve schoonvader overleed op 11 maart 2017 aan de gevolgen van dementie, hij wordt iedere dag gemist en er wordt nog regelmatig een traantje weggepinkt (zo ook als ik dit stukje schrijf) zoals op de rouwkaart stond "het afscheid is definitief maar de herinnering is onuitwisbaar"
Door dit verlies en de rouwperiode erna heeft voor mij het freubelen op een laag pitje gestaan, mijn gezin had me even harder nodig, ook hierin hebben de Kimya meiden mij er echt door heen gehaald dankbaar ben ik daarvoor!!

Een echt favoriet project heb ik niet van afgelopen jaar, maar ik moest kiezen en dan kies ik het baby album van Niels en dan vooral de pagina van Opa met Niels!!


Op naar 2018!!

Lieve groetjes Sandra 

**************************************
Jolanda
2017 was een enerverend jaar waarvan ik een deel heel graag snel wil vergeten, maar het is ook een creatief jaar geweest en hij is weer net als altijd omgevlogen.

Zaterdag 14 januari was de eerste Kimya doe dag. Rete spannend of alles wel goed zou gaan, maar iedereen heeft volop genoten. Wat was het super gezellig! Ik heb samen met Margreet één van de workshops gegeven. Margreet had een super gaaf doosje verzonnen.

Zaterdag 15 juli hadden Christa, Christa's moeder, Tiets en ik een VIP dag bij Kimya. Voor ons is het toch 2 uur rijden vanuit Den Helder en wat is er nu leuker om de winkel een dag voor jezelf te hebben? Je rijdt er niet zo snel naar toe. Een geschikte datum plannen dat wij en ook Femke en het team kon was best wel moeilijk, maar tis gelukt. We hebben weer naar hartelust kunnen shoppen. Ik ben blij dat ik altijd de chauffeuse ben en dat ik altijd lekker ruim zit. We reden weer afgeladen weg.

23 september was de tweede Kimya doe dag. Ook deze dag was weer een groot succes. Ik had deze keer de Make & Take gedaan en door Esther gelijk besmet met het Fusetool virus. Die deed naast mij de demo met de Fusetool. Thanks Esther eindelijk een virus waar ik blij van word.

25 november hadden we weer na lange tijd een DT dag. Het hele team was compleet. Iedereen had leuke swappies voor elkaar gemaakt en Tiets had een leuk project verzonnen. Tussendoor ook nog lopen brainstormen over de komende doe dag voor volgend jaar januari, spulletjes uitgezocht en ik moet zeggen dat het volgens mij weer een TOP dag gaat worden!

Alle doedagen en DT dagen sluiten we altijd af met een etentje bij Kees, ondertussen is het onze vaste stamkroeg, nou ja eettent hihi.

Ook heb ik dit jaar mijn Silhouette en transferpers ontdekt. Die hebben denk ik 2 jaar doelloos op het bureau en op zolder gestaan. Mijn zus heeft me uitgelegd hoe het werkt en ze draaien nu overuren. Weer een verslaving erbij.

Ik heb niet echt een favoriete project, maar mijn stranddoosje springt er toch wel een beetje bovenuit, heerlijk die zon, zee en strand.


Ik wens jullie een creatief 2018 toe!
Liefs, Jolanda
**************************************

Esther
Hoi lieve volgers van Kimya. Alweer een jaar omgevlogen, jeetje wat is het weer snel gegaan. Het was een mooi jaar met persoonlijke hoogte en diepte puntjes. Maar daar stappen we snel weer overheen hoor. Zand erover en wat zaad erbij strooien zodat je daar weer mooie bloemen uit kan plukken om je leven mee te verblijden.

Het was ook weer een heel mooi creatief jaar. We begonnen met de doedag, super gezellig en moet je gewoon eens bij geweest zijn. Ik mocht een make en take verzorgen, heel leuk om te doen.
Verder vele mooie creaties mogen maken met de veelzijdige producten. Ik voel me er nog steeds meer dan thuis en hoop ook dat ik nog lang mee mag doen bij Kimya. Verder nog een doedag in september gehad. Ook hier was ik bij en mocht ik een demo geven. Met de fuse. Hierbij hoorde natuurlijk een project om te laten zien, meteen mijn aller mooiste creatie voor dit jaar. Een vakantiealbum.

Ook nog een gezellige en creatieve dt dag gehad in november. Ook super weer. En nu alweer druk met de voorbereidingen voor de nieuwe doedag in januari. En wat dat gaat worden... dat is nog een verassing. Voor nu wens ik jou als trouwe volger van dit blog een hele fijne jaarwisseling. Geniet van de feestdagen en maak de gewone dagen tot een bijzonder moment.

Heel veel liefs,
Esther
*********************************************
Martine

Mijn afgelopen jaar.......wat valt daar over te zeggen.....ik ben 50 geworden ! Niet zo spectaculair hoor , ik zie er niet uit als 50 en ik voel me al helemaal geen 50 ... hihihi
Hier bij Kimya zijn er twee meiden vertrokken , maar òòk weer twee bijgekomen...hèèl gezellig :)
En dan was er de Doedag ...wat spannend zo'n eerste keer ...ik vind het zò gezellig! Zoveel dames die bezig zijn met hun hobby... niet wetende wat ze gaan maken ....en dan zò enthousiast ! Ik heb de tweede Doedag met Tiets een album mogen maken . Doordat Tiets het vanwege haar ziektebeeld niet lang kon volhouden heb ik de workshop afgemaakt ...en dat vond ik best spannend ! Maar het ging goed ! En s`avonds gezellig bij Kees eten ...wordt altijd een dolle boel ! Voor de volgende Doedag heb ik iets mogen verzinnen en geef hem samen met Sandra!
Ach....en voor de rest ben ik lekker bezig....ik ben sinds kort postbode bij Sandd en ik ben dus (gelukkig) ook weer buitenshuis bezig. Zat al weer zo'n twee jaar thuis, kon geen werk vinden en dit is eigenlijk precies lekker. Paar uurtjes bezig zijn en van de zomer wordt dat natuurlijk helemaal lekker!!
Ook creatief ben ik lekker bezig....soms een dipje, maar wie heeft daar geen last van ? Zit ondertussen ook nog in het designteam van Some Odd Girl (voor 6 maanden) en ook dat vind ik leuk om te doen....lekker hele middagen plaatjes kleuren ;)
Ik blijf vooral doorgaan met deze hobby want ik vind het veel te leuk om te doen!! Ook om jullie te inspireren...dus bij deze ook gelijk : ontzettend bedankt voor alle likes en berichtjes op de creaties die ik maak!! 💋💋

Hier nog mijn favoriete creatie van afgelopen mei.....



Ik wens jullie een creatief maar vooral ook een gezond 2018 toe!!

Lieve groetjes  Martine
*****************************************

Monique

Mijn terugblik op een jaar met Kimya. Mijn jaar met Kimya begon eigenlijk op de beurzen. Ik mag mee naar de beurzen om jullie aan allerlei leuke spulletjes te helpen. En dat vind ik zo ontzettend leuk om te doen. In mei was ik mee naar de beurs in Uitgeest en daar werd ik tot mijn grote verrassing ook gevraagd om lid te worden van het Design-team. En ik heb ja gezegd. En eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik in een enorm heerlijk en warm bad terecht ben gekomen. Elke dag geniet ik er weer van. Kimya komt elke dag wel op de één of andere manier voorbij.

Mijn mooiste project tot nu toe? Hmm...lastig... Misschien wel mijn laatste project, 'Brown and Blue, little album!' Op naar een nieuw jaar met Kimya, ik heb er zin in! Kom ik jou nog ergens tegen? Op een van de beurzen? Of op Facebook of de blog? Tot dan!


Ik wens je voor het jaar 2018 alle goeds!
Liefs, Monique
**********************************************


Margreet
Ha lieve Kimya-volgers,

Een terugblik op het jaar 2017..... Ook voor mij was dit een bijzonder jaar.
Wat was het leuk om met (een deel van) jullie de eerste Kimya Doedag te beleven! Erg leuk om een project te verzinnen en jullie enthousiasme te zien bij de workshop! Daar wordt ik erg blij van!
De 2e Doedag was dan ook weer een feestje. Met een aantal verbeterpunten van de eerste keer, liep ook deze dag gesmeerd. Samen met Monique mocht ik de workshop geven met het door haar ontworpen mini-album. Ook hier weer veel enthousiasme!  Inmiddels zijn de voorbereidingen voor de 3e Kimya Doedag in volle gang! En dat wórdt weer leuk!!
Helaas ben ik vlak voor de zomer in een burnout geraakt. In dat opzicht was 2017 ook een jaar met dieptepunten. Ik ben niet iemand die daar mee "te koop" wil lopen, maar het heeft veel impact op mijn leven, gezin, werk, hobby. Het is een moeilijk proces. Gelukkig zie ik dat ook moeilijke tijden, mooie dingen kunnen brengen.
Ook kan ik uit mijn hobby's veel voldoening halen. Scrappen en haken blijft dan wel favoriet ;)
Als ik moet kiezen wat mijn meest favoriete project was voor Kimya afgelopen jaar?
Dat is wel het de Cardbox met het prachtige Pion papier.
Zo'n kado met kleine kaartjes erin zijn precies waar ik van houd.

Ik hoop dat we jullie in 2018 ook weer veel moois kunnen laten zien en jullie kunnen inspireren voor alle mogelijkheden met de producten van Kimya!
Aan enthousiasme van alle meiden van het DT zal het niet ontbreken!
Voor nu wens ik jullie allemaal goede feestdagen toe en een gezond en liefdevol 2018.
Wacht niet op bijzondere momenten, maar maak gewone momenten bijzonder!
Liefs,
Margreet
*******************************************

Anja
Hallo allemaal,

Nog maar een paar maanden zit ik in het Kimya team....
maar wat een creativiteit en gezelligheid !!
Mijn terugblik is nog maar 3 mnd maar ik ken Kimya al veel langer!
Vorig jaar en ook dit jaar heb ik  geholpen op de KreaDoe wat super leuk en gezellige was ! 
De demonstratie met de Fuse Tool was zeer zeker geslaagd!
Ben wel benieuwd naar jullie gemaakte projecten met de Fuse Tool hoor!

Tja, mijn mooiste project tot nu toe....I
 ik denk dat dat de Printers Tray ( letterbak) is!
Het was ook erg leuk om te maken!
Ik hou wel van dat priegel werk ;-)


Wens jullie hele gezellige en goede Feestdagen toe en een spetterend en creatief 2018!
Liefs van mij,
Anja

4 opmerkingen:

  1. Lieve dames, bedankt voor jullie mooie blog op de valreep van 2017. Ik wens jullie voor 2018 veel gezondheid, mooie, liefdevolle en creatieve momenten. Groetjes Marleen van Gils

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo creatievelingen,
    Mooi geschrevenallemaal en wat fijn dat jullie er zoveel plezier aan beleven.
    Kan ook niet anders want ik zie prachtige creaties voorbij komen.

    Ik hoop voor mijzelf dat het met mijn ogen betermag gaan , alhoewel ik dan nog beter kan zien wat kimya allemaal voor een leuke spullen heeft en dat zo niet goed voor mijn knip s hahaha.

    Voor jullie alleliefs en goede gezondheid en ga zo door, want ik geniet mee.

    Liefs Esther ....buurvrouw van

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel allemaal voor deze openhartige terugblikken maar vooral voor jullie tomeloze creativiteit!
    Ik geniet altijd van jullie creatie's en haal er ook heel veel inspiratie uit!
    Ik wens jullie een heel mooi, creatief en gezond 2018 toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is gewoon een feestje om jullie te ontmoeten en te genieten van alle creativiteit!
    Genieten met de hoofdletter G en ik voel me zeer geliefd en dank jullie wel voor de hulp van de afgelopen
    keer effe wat drinken brengen - een fijne stoel waar ik goed op kon zitten, het zijn de kleine dingen, die ik zo waardeer in jullie- tot de volgende keer - en voor allen een heel liefdevol - gezond en creatief 2018, liefs Henriette xxx

    BeantwoordenVerwijderen